סקרני חלל
arrow-left
תחרויות

אתם בוחרים מה נצרף לניסוי הישראלי במשימת ארטמיס לירח

סוכנות החלל הישראלית משתפת פעולה עם נאס"א במסגרת תוכנית ארטמיס ומזמינה את הציבור להשפיע על המטען שיטוס עם הבובה זוהר לירח

הדמייה המציגה אסטרונאוטים עובדים על פני השטח של הירח במשימה עתידית במסגרת תכנית ארטמיס.
הדמייה המציגה אסטרונאוטים עובדים על פני השטח של הירח במשימה עתידית במסגרת תכנית ארטמיס. קרדיט: נאס"א

ב-2021 תשגר נאס"א את החללית אוריון למסלול מסביב לירח וסוכנות החלל הישראלית, כאחת השותפות בתוכנית, קיבלה הזדמנות לבחור את הפרטים שיטוסו עם אוריון ויחזרו. בימים אלה פונה הסוכנות לציבור הרחב על מנת להציע הצעות לפריטים אלה. 

 

הפעם האחרונה שכף רגלו של אדם נחתה על הירח, הייתה אי שם בשנת 1972. אפולו 17, האחרונה במשימות אפולו המאוישות של סוכנות החלל האמריקאית. תכנית אפולו הסתיימה אחרי 6 משימות נחיתה מוצלחות, ו-12 בני אדם בסך הכל שצעדו על הירח ושינו לעד את ההיסטוריה האנושית. בשנים האחרונות החליטה נאס"א לחזור לירח והפעם על מנת להישאר. זוהי תוכנית ארטמיס, הקרויה על שם אלת הירח במיתולוגיה היוונית, אחותו התאומה של אפולו.

 

תוכנית ארטמיס כוללת פיתוח תכניות ארוכות טווח, ביניהן התבססות בירח כבסיס יציאת אסטרונאוטים למסעות לעומק במערכת השמש. בין השותפים בתוכנית מדינות, חברות טכנולוגיה ותעשיות חלל ברחבי העולם. גם טכנולוגיית חלל ישראלית צפויה למלא תפקיד חשוב במשימה, כשחליפות חלל ייחודויות מתוצרד חברת סטמראד הישראלית צפויות לשמש את האסטרונאוטים ולהגן עליהם מפני קרינה. משימת ארטמיס 1 שתשגר נאס"א בנובמבר 2021, תהיה אמנם ללא אסטרונאוטים בשר ודם אך על סיפון החללית "אוריון" תשב אסטרונאוטית בובה בשם זוהר שתלבש את חליפת סטמראד על מנת שיהיה ניתן לבחון את יעילות ההגנה מפני קרינה ולוודא את בטיחות האסטרונאוטים במסע המאויש בהמשך. 

 

לכבוד התחלת המסע המרגש בחזרה אל הירח - יש לנו כשותפים זכות ייחודית לצרף למסעה של החללית "אוריון" לירח ובחזרה מספר פריטים סמליים וקטנים. וכאן בדיוק אנו זקוקים לעזרתכם!

שרים עד הירח ובחזרה!

במסגרת שת"פ של סוכנות החלל הישראלית עם נאס"א הודות לחליפת החלל המפותחת ע"י חברת "סטמרד", שאלנו אתכם מה הייתם שולחים לירח.

 

לאור הבקשות לשלוח שיר חלל אנחנו קוראים לכם לקחת חלק במבצע: "שרים עד הירח ובחזרה". הזדמנות לא שגרתית, לגילוי כישרונות שלא ידעתם/ן (או שכן) שחבויים בכם.

 

בחרו שיר שמופיעה בו המילה ירח או חלל, הקליטו את השיר, מורים ותלמידים יחד, ושלחו לנו את ההקלטה. (רצוי להקליט באמצעות הזום או הנייד).

 

השירים ישמרו על דיסק-און-קי ויישלחו בחללית "אוריון" של נאס"א למסע מסביב לירח ובחזרה.

 

הצעות יתקבלו יום ראשון ה- 2/5/21

 

נא מלאו את השאלון והעלו את קובץ השיר בקישור.

הצביעו והשפיעו: אילו חפצים נשלח לירח?

ספרו לנו מה הייתם שולחים לירח ובחזרה!

 

לקראת שיגור החללית אוריון למסלול, יחד עם הבובה זוהר שתלבש את חליפת סטמראד נגד קרינה, יש לסוכנות החלל הישראלית, בתור שותפה במשימת ארטמיס 1, הזדמנות לשלוח כמה חפצים נוספים. עזרו לנו להחליט מה הם יהיו. 

 

עדכון: ההגשה הסתיימה ביום שני, 4.1.2021 בשעה 12:00

 

החפצים הנבחרים יפורסמו בהמשך באתר ובעמודי הניו מדיה של סוכנות החלל הישראלית.