לווין ונוס מצויד במצלמה מיוחדת שיכולה לקלוט פרטים חשובים, ובהם כאלה שאינם נראים לעין. על ידי ניתוח והשוואה של התמונות זוֹ לזוֹ יהיה אפשר להעריך מה מצב הקרקע ולדעת איך הצמחייה מתפתחת, אם הצמחים צמאים למים וכן, לזהות התפשטוּת של נגע או זיהוּם בשדה ולהעביר את המידע במהירוּת כדי לתקן את הנזק.
הלוויין מצלם שטחים עצוּמים ומספק עשרות תמונות מדי יום, וכל אחת מהן תציג כ- 700 קילומטרים רְבוּעים. מלבד זה, ונוס יטוס במסלול מיוחד בחלל, דבר שיאפשר לו לחזור בכל פעם לכל אחת מנקודות הצילום ברחבי העולם, בדיוק באותה שעה ובאותה זווית הארה וצילום שבהם צילם בפעם הקודמת. זה יקל על החוקרים את מלאכת ההשוואה בין התמונות, ויאפשר להם לזהות אם השינויים שחלו באדמה ובצמחייה בחלוף עונות השנה. זאת בין אם מדובר בשינויים חיוביים או מדאיגים, אם החלקה מתפקֶדת יפה או שהיא זקוקה לטיפול.
המצלמה של ונוס היא מוּלטי–סְפֶּקטרָלית ומורכבת מ- 12 מצלמות הפועלות סימולטנית. כלומר, היא תצלם בו-זמנית 12 תמונות של אותו מקום - כל אחת מהן באורך גל שונה, ובכלל זה בתחומים שאינם נראים לעין האדם, כמו אינפרה־אדום. התמונות הנפרדות מעובדות לכדי תמונה אחת שלמה, צבעונית ומדויקת מאוד.
ונוס מתנשא לגובה של מקרר קטן ומשקלו 264 קילוגרם, הלווין מצויד במטע"ד טכנולוגי הכולל מערכת הנעה חשמלית. מדובר במערכת המורכבת משני מנועים חשמליים הפולטים יוני קסנון במהירות גבוהה המייצרים דחף, שאמור לאפשר ללוויין לפעול בחלל פרק זמן ארוך במידה משמעותית בהשוואה לזמני הפעולה שניתן לקבל באמצעות מערכות הנעה כימיות שמנצלות דלק באותה המסה. המשימה הטכנולוית של לווין ונוס תוכיח היתכנות שינוי מסלול בזמן אמת באמצעות מערכת ההנעה החשמלית בחלל.
התעשייה האווירית לישראל אחראית לפיתוח מערכות הלוויין ותחנת הקרקע. מערכת ההנעה החשמלית מפותחת ברפאל, ואילו צרפת אחראית על פיתוח המצלמה המולטי-ספקטרלית ומערכת עיבוד התמונות. החברה המפתחת את המצלמה בפועל עבור סוכנות החלל הצרפתית הינה אלביט מערכות אלקטרו-אופטיות אל-אופ הישראלית.