סקרני חלל
arrow-left
תחרויות

הוכרזה הזוכה בתחרות עיצוב תג משימה ללוויין VENµS

סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע הזמינה מעצבים ומעצבות, אמנים ואמניות, להגיש הצעה לתג משימת לוויין VENµS. התג הזוכה של נעמה גלאובר

פרט מתג המשימה הזוכה של נעמה גלאובר
פרט מתג המשימה הזוכה של נעמה גלאובר

ביולי עומד להתקיים אירוע מיוחד במינו: שיגור הלוויין VENμS- שיתוף פעולה בין סוכנות החלל הישראלית לסוכנות החלל הצרפתית, בבניית לוויין חישה מרחוק חדשני שטרם נוצר כמותו. היכולות הטכנולוגיות של VENµS יאפשרו ניטור בתחום החקלאות והסביבה באיכות ותדירות חסרות תקדים. ועתה כל מה שדרוש הוא תג שישקף את רוח המשימה! 

 

סוכנות החלל הישראלית הזמינה מעצבים - סטודנטים לאמנות ולעיצוב, אמנים, מעצבים וחובבים - לשלוח הצעות לעיצוב התג. למעלה מחמישים תגי משימת הלוויין VENμS הגיעו אלינו ממעצבים מקצועיים וחובבים. אפילו תלמידי כיתה י' בבית הספר הרב תחומי עמל ב' בפתח תקווה ניסו את כוחם, ואף כי לא עלו לשלב הגמר, נציג כאן את התוצר שלהם.  

 

כל התגים הגיעו לחבר השופטים בסוכנות החלל הישראלית, סוכנות החלל הצרפתית וכן לדירוג הגולשים בעמוד סוכנות החלל הישראלית פייסבוק. אמנם מדובר במשימה אחת, לוויין ישראלי-צרפתי שנועד לנטר צמחיה בעיקר, התרשמנו מאוד מהטווח הרחב של הגישות והתפיסות העיצוביות. 

 

מתוך כל העיצובים עלו לגמר 11 עיצובים שבעזרת לייקים מהציבור נבחר תג אחד, מעשה ידיה של נעמה גלאובר, סטודנטית למדעי המחשב באוניברסיטה העברית בירושלים. ביום חמישי, 25/05/17 התקיים ביהוד כנס מסירת הלוויין לסוכנות החלל הצרפתית במעמד שר המדע אופיר אקוניס ושם הוכרזה באופן רשמי ע"י מנהל סוכנות החלל הישראלית אבי בלסברגר הזוכה. התג שגלאובר עיצבה זיכה אותה בלוח גרפי של Wacom. נציין כי למקום השני, בהפרש של נקודה בודדת אחרי התג הזוכה, הגיע התג היפה של איתי גרובר.

 

במסורת סוכנויות החלל בעולם, תג משימה (mission patch) הוא סמל שעונדים אותו אסטרונאוטים ואנשי צוות הקשורים למשימת חלל. תג משימה נוהג מאז שנות השישים והוא חלק בלתי נפרד מתכנית החלל. בתג המשימה נוהגים להשתמש לעיצוב מוצרים ומזכרות.

 

לתקנון התחרות

התג הזוכה של נעמה גלאובר

 בתג המשימה הזוכה של נעמה גלאובר, השדה הצבעוני בחזית מחולק ל- 12 חלקים, כמספר ערוצי הצבע בלוויין המולטי-ספקטראלי, VENμS. הצבעים מייצגים מצבים שונים בחקלאות שהלוויין יזהה.

 

ברקע שטחי האדמה, האלפים הצרפתיים. ישראל מיוצגת דרך הקשר חקלאי-ציוני באמצעות עץ התפוזים והטרקטור. 

השנה, 2017, מופיעה כחלק מאלומת הסריקה של הלוויין מלמעלה. 

 

תג VENµS | נעמה גלאובר

 

 

נעמה גלאובר, 23, היא סטודנטית למדעי המחשב באוניברסיטה העברית בירושלים. עיצוב התג הוא לא הקשר הראשון שלה עם תחום החלל. עוד בתקופת השירות הלאומי עסקה בעולם הלוויינות. לתחרות היא הגיעה כאשר תויגה לפוסט של משרד המדע, חיבתה לעיצוב בשעות הפנאי שלה הובילה אותה לעצב את תג המשימה "וכך" היא מספרת "כל העולמות שלי התחברו".

 

 

נעמה גלאובר עם מנהל סוכנות החלל הצרפתית ז'אן איב לגאל (מימין) ומנהל סוכנות החלל הישראלי אבי בלסברגר | צילום: תע"א

 

 

 

 

מקום 2: איתי גרובר

תג VENµS | איתי גרובר

מקום 3: אלכסיי משקביץ'

תל ונוס | אלכסיי משקביץ'

מקום 4: שני לוי, דניאל ויינבוש, יהודה מזרחי

תג ונוס | שני לוי

תג ונוס | דניאל ויינבוש

תג ונוס | יהודה מזרחי

מקום 5: איתי ליבוביץ', תמיר מזרחי

 

 

תג ונוס | איתי ליבוביץ'

תג ונוס | תמיר מזרחי

תלמידי כיתה י' בבית הספר הרב תחומי עמל ב' בפתח תקווה

תג ונוס | בית ספר עמל ב

תג ונוס | בית ספר עמל ב