הנעה חשמלית היא הטכנולוגיה הירוקה האולטימטיבית להנעה בחלל, היות שהיא עושה שימוש בגז קסנון, גז אציל, לא רעיל ולא מזהם. אולם מערכות ההנעה החשמליות הקלאסיות של היום מפעילות מנועים הצורכים הספק חשמלי של מאות עד אלפי וואט. כאן תיכנס מערכת MEPS לתמונה (ראשי תיבות של Microsatellite Electric Propulsion System); מערכת הנעה ייחודית, פרי שיתוף פעולה בין סוכנות החלל הישראלית ובין סוכנות החלל האירופאית (ESA), אשר תותקן על-גבי מיקרו-לוויינים ומתוכננת לפעול בהספקים חשמליים נמוכים מאד של בין 100 ל- 300 וואט. המערכת החדשה תשקול כ- 15 ק"ג בלבד ותהיה יעילה מאוד בצריכת הדלק. משקלה הנמוך של MEPS יאפשר ללוויינים לשאת מטענים ייעודיים גדולים יותר ממה שניתן היה עד כה, ויעניק להם תוחלת חיים ארוכה יותר במשימות סביב כדור הארץ.
הפרויקט יצא לדרך בשנת 2013 וצפוי להסתיים בשנת 2016. הוא מבוצע על ידי חברת רפאל הישראלית וחברת ALTA האיטלקית, בשיתוף שתי חברות נוספות מאיטליה ויוון ותחת פיקוחן והנחייתן של סוכנויות החלל הישראלית והאירופאית.
בשנים האחרונות תחום המיקרו-לווייניות מקבל תנופה משמעותית וסוכנויות החלל בעולם מעריכות כי מגמה זו תימשך בעתיד. בלוויינים אלה נעשה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות המאפשרות מזעור רכיבים מבלי לוותר על רמת הביצועים. מיקרו-לוויינים משמשים כיום בעיקר לצורכי צילום ומשימות מדעיות אחרות, אשר באופן מסורתי בוצעו עד כה על-ידי לוויינים בגדלים בינוניים-גדולים.