חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

הכירו ושאלו את האסטרונאוטים המתארחים בשבוע החלל הישראלי 2023

הנה הם באים, טייסי החלל שיתארחו לרגל שבוע החלל הישראלי 2023 – מה תרצו לשאול אותם?

17.01.2023
האסטרונאוטית סמנתה כריסטופורטי בהרצאה בשבוע החלל הישראלי. השנה ההרצאות יתקיימו ברחבי הארץ.
האסטרונאוטית סמנתה כריסטופורטי בהרצאה בשבוע החלל הישראלי. השנה ההרצאות יתקיימו ברחבי הארץ.

איך זה מרגיש לשהות בחלל, כל כך רחוק מכדור הארץ? מה עושים בזמן הפנוי בתחנת החלל הבינלאומית? כיצד אוכלים, שותים, מתקלחים, ישנים? למה הכי מתגעגעים? ומה הדבר הראשון שעושים כשחוזרים לכדור הארץ? 

 

אם גם אתם מוצאים עצמכם שואלים שאלות ומעלים תהיות שכאלה, יש לנו את ההזדמנות המושלמת עבורכם!

 

במהלך שבוע החלל הישראלי (פרטים בהמשך), אשר יערך ב-29 בינואר עד ה-3 בינואר 2023, נקיים מפגשי אסטרונאוטים ברחבי הארץ ובמשדר המרכזי.

 

מידע נוסף על מפגשי האסטרונאוטים ושאר הפעילות: בעמוד שבוע החלל הישראלי.

 

אלה הם האסטרונאוטים אשר יופיעו ויתארחו ברחבי הארץ:

 

ויקטור גלובר – Victor Glover 

ויקטור גלובר

 

 אסטרונאוט אמריקאי של נאס"א, נולד ב-30 באפריל 1976, בפומונה, קאליפורניה, בארה"ב.

 

שיחק פוטבול כשהיה צעיר והיה ספורטאי מצטיין, בעל תואר ראשון בהנדסה, ולא פחות מ 3 תארים מתקדמים, בתחומי הנדסה אווירונאוטית של טיסות ניסוי, הנדסת מערכות, ולימודים צבאיים. גלובר שירת בחיל הים של הצבא האמריקאי, והוא בעל דרגת קומאנדר.

 

בנובמבר 2020, היה גלובר חבר בצוות הראשון של אסטרונאוטים שטסו על חללית הדראגון של חברת SpaceX. גלובר היה טיס המשימה, וזו הייתה הפעם הראשונה שאסטרונאוטים אמריקאים טסים לחלל בחללית אמריקאית, מאז טיסתה של מעבורת החלל האחרונה, אי שם בשנת 2011. לאורך כל העשור האורך בין שנים אלה, טסו האסטרונאוטים של נאס"א בחלליות הסויוז הרוסיות, הממריאות מבסיס בייקונור בקזחסטן.

בדצמבר באותה שנה, נאס"א בחרה בגלובר בתור אחד האסטרונאוטים (מתוך 18) לתוכנית ארטמיס, להחזרת האדם לירח. 

 

רנדי ברזניק – Randy Bresnik

רנדי ברזניק

 

רנדי ברזניק למד אימוני תעופה והכשרה לטיסה בפלורידה ואימוני טיס מתקדמים בטקסס, והוכשר כטייס של הצי בשנת 1992. ב-1999 הוא נכנס לקורס היוקרטי של ניסויי טיסה בפאקסטון ריבר במרילנד ולאחר מכן הוצב כטייס ניסוי וקצין פרויקט בטייסת לבחינת שיפורים ושדרוגים של כלי טיס חדשים. ברזניק צבר למעלה מ-6000 שעות טיסה על 81 כלי טיס שונים.

 

ברזניק נבחר להיות אסטרונאוט בחודש מאי 2004, אחד משני הטייסים שנבחרו במחזור זה. בפברואר 2006, הוא סיים את אימוני הדרכת האסטרונאוטים. בין השאר הוא השתתף כמומחה משימה, מהנדס טיסה בשיגורים שונים לתחנת החלל הבינלאומית ואף היה מפקד התחנה בשנת 2017.