קול היקום: פרק 6 בהסכת סוכנות החלל הישראלית

הנציג שלנו בוועדות האו"ם להגנה פלנטרית מסביר איך הסתיים תרגיל ההתגוננות מאסטרואיד שערכה נאס"א, ומנכ"ל גורילה לינק מספר איך "מהפכת האינטרנט של הדברים" כבר כאן

בר חיון
1.07.2024
קול היקום. מימין: נדב נחשון, בר חיון ועודד כרמלי

החלל מעולם לא היה קרוב יותר: סוכנות החלל הישראלית נוחתת אצלכם באוזניות עם הסיפורים הכי חמים על התעשייה ועל המדע הכי מרתקים בפלנטה. "קול היקום" הוא הסכת שמוריד את החלל לקרקע.

מגיש ומפיק: בר חיון | מגיש שותף: עודד כרמלי (איתי לוי בפרק 4)

בפרק 6 של "קול היקום", בעקבות ההחלטה של נאס"א לשלם לספייס אקס קרוב למיליארד דולר כדי לרסק את תחנת החלל הבינלאומית, דיברנו בפודקאסט של סוכנות החלל על האובייקט היקר בהיסטוריה שב-2030 יגרר למעמקי האוקיינוס השקט, ב"בית קברות לחלליות". שוחחנו גם עם הראל בן עמי, נציג סוכנות החלל הישראלית בוועדות האו"ם להגנה על כדו"א מפני אסטרואידים (!), כדי להבין כיצד הסתיים התרגיל האחרון של נאס"א, ומה הסיבה שסימולציות להגנה פלנטרית מסתיימות בדרך כלל בכישלון. לבסוף, דיברנו עם נדב נחשון, מנכ"ל ומייסד גורילה לינק, שמחברת בין חיישנים ללוויינים כדי להביא לנו את מהפכת האינטרנט של הדברים. האזינו ל"קול היקום" בכל מקום שבו אתם מאזינים לפודקאסטים.

פרק 5

לאחר הניסוי המוצלח של סטארשיפ, התכנסנו להבין אם החללית הזאת אכן עומדת לשנות את העולם. ביררנו עבורכם גם איפה ולמה תוכלו לזהות הקיץ כוכב חדש בשמיים, וגם שוחחנו עם פרופ' רן גינוסר, נשיא חברת "רמון ספייס" שייצרה מחשבים שטסים ברחבי מערכת השמש. שאלנו אותו איך בינה מלאכותית תשנה את הלוויינים כפי שאנחנו מכירים אותם.

פרק 4

דיברנו על מרוץ החימוש בחלל – האם הוא באמת מתחדש וכיצד זה עלול להשפיע על כולנו? למה אירופה רוצה מערך לוויינים ובאיזו חברה ישראלית היא נעזרת? איך רעיון שאפתני של חוקרים בטכניון העפיל שלב בתחרות של נאס"א לרעיונות חדשניים שגובלים במדע בדיוני? ומי החברה הישראלית שרוצה להקים מערך לווייני תקשורת וכיצד היא מתכוונת להתחרות במגרש של חברות שכבר השקיעו בתחום הזה מיליארדי דולרים?

פרק 3

סיפרנו איך נדד הזוהר הצפוני דרומה ומתי בהיסטוריה ראו אותו מישראל? מדוע נאס"א רוצה אינטרנט במאדים ולמה דווקא תיירי חלל ינסו את הדור החדש של חליפות החלל של ספייס אקס? וגם: מי החברה הישראלית שרוצה להאכיל אסטרונאוטים בעלים ירוקים ועל הדרך, לעשות מהפכה בתזונה כאן, בכדור הארץ?

פרק 2:

דמיינו פרץ של כוכבים נופלים בעקבות משהו שקרה לפני 3,000 שנה. תארו לכם שני קווי שירות לתחנת החלל הבינלאומית, שמופעלות על ידי שתי חברות מסחריות. דמיינו מפרשית שרותמת אור במקום רוח על מנת להגיע רחוק ומהר יותר. ודמיינו בית חרושת לתרופות בחלל – ללא מגע יד אדם.

בפרק הבכורה סיפרנו על החוקר הישראלי ששכנע את נאס"א לרדוף אחרי ליקוי חמה במטוס מיוחד; צללנו לשאלה למה משרד ההגנה האמריקאי מתעניין בתשתית רכבות על הירח; ראיינו את המדען הישראלי שיחד עם עמיתיו ממכון ויצמן למדע לכד פיצוץ כוכב בגלקסיה שכנה שאלנו אותו מה הוא גילה; וביררנו כיצד סטארט-אפ ישראלי קטן בשם הליוס, ששואף להפיק חמצן מחול ירח, מצא את עצמו באיגוד יצרניות הפלדה העולמי.

"קול היקום" הוא הסכת של סוכנות החלל הישראלית, המספר על החידושים הכי מעניינים בתחום החלל: על המרוץ החדש לירח בין סוכנויות החלל הגדולות, על חברות ומיליארדרים שמשנים את העולם משם, מהחלל, ועל חוקרים וסטארטאפים ישראלים שמכוונים הכי גבוה שאפשר. פרקים חדשים בהסכת קול היקום עולם בימי שני מדי שבועיים.

עקבו אחרי פרסומי פרקים חדשים בדף התוכנית בספוטיפיי, באפל, או היכן שאתם ואתן מאזינים ומאזינות להסכתים.