חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

הסכם בין סוכנות החלל הישראלית לאיגוד טקסס לעסקים לשת"פ בתחום החלל

מטרת מזכר ההבנות היא לחזק את נוכחותה של ישראל בתעשיית החלל

8.07.2024
מימין: גלן האמר, נשיא ומנכ"ל איגוד טקסס לעסקים, ופרופ' דן בלומברג, יו"ר סוכנות החלל הישראלית וסגן נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. צילום: דודו קורן
מימין: גלן המר, מנכ"ל איגוד טקסס לעסקים, ופרופ' דן בלומברג, יו"ר סוכנות החלל הישראלית וסגן נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. צילום: דודו קורן/אוניברסיטת בן גוריון

סוכנות החלל הישראלית ואיגוד טקסס לעסקים (TAB) חתמו על מזכר הבנות (MOU) על מנת לפעול ביחד ביוזמות הקשורות לחלל. Texas Association of Business) TAB) הוא ארגון העסקים הגדול ביותר בטקסס, המשמש כקול המוביל של עסקים בטקסס מול הממשל והמועצה הציבורית. הארגון מקדם מדיניות שמטרתה להבטיח סביבה עסקית תחרותית ותומכת לצמיחה כלכלית ושגשוג.  ההסכם, שנחתם באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מתמקד בקידום שיתוף פעולה בין חברות ומוסדות ישראלים וטקסניים בתעשיית החלל. מזכר ההבנות מתווה תוכניות לשיתוף ידע, טיפוח הזדמנויות נטוורקינג ותמיכה בצמיחת מגזר החלל בשני האזורים. מטרת מזכר ההבנות היא לחזק את הנוכחות של ישראל בתעשיית החלל, תוך מתן גישה לחברות מטקסס למומחיות ולשיתופי פעולה ישראליים.  הסכם זה,  שהינו בעל תועלת הדדית, מסמל מחויבות לקידום חקר החלל ותעשיות קשורות באמצעות שיתוף פעולה בינלאומי.

 

לצד קידום וחיזוק יוזמות תעשייתיות, שיתוף פעולה ארגוני ותהליכי חינוך בתחום החלל, מתווה מזכר הבנות כמה יעדי אסטרטגיה, הנוגעים לחיזוק היכולות של ישראל.  אלה כוללים תמיכה בחברות מישראל בגישה להזדמנויות בטקסס בנוגע ליוזמות בתחום החלל, וחילופי משלחות תעשייתיות ואקדמיות בין סוכנות החלל הישראלית ל-TAB. זאת, על מנת לתמוך בשיתוף ידע וכדי לאפשר ולשפר הזדמנויות לנטוורקינג.

 

מזכר ההבנות – שעליו חתמו אורי אורון, מנהל הסוכנות, וגלן המר, מנכ"ל TAB, נותן עדיפות ליחסי שיתוף פעולה וממנף את הפעולות, היכולות, השיטות והמומחיות הקיימות, הן של הסוכנות והן של TAB. כמו כן, מזכר ההבנות מדגיש גם בעלות משותפת על כל תוכן שפותח בשיתוף פעולה, ומעניק לסוכנות החלל הישראלית ול-TAB את הזכות להשתמש בתוכן זה כראוי.

 

Image
ביקור המשלחת של Texas Association of Business (TAB) באוניברסיטת בן גוריון. קרדיט: דודו קורן
ביקור המשלחת של Texas Association of Business (TAB) באוניברסיטת בן גוריון. קרדיט: דודו קורן/אוניברסיטת בן גוריון

 

אורי אורון, מנהל סוכנות החלל הישראלית: "החתימה על מזכר ההבנות עם איגוד טקסס לעסקים היא עדות למחויבות שלנו לחזק את נוכחותה של ישראל בתעשיית החלל, תעשייה שמתפתחת באופן מואץ ומהווה מנוע צמיחה משמעותי. הסכם זה לא רק יקדם שיתוף פעולה בין חברות ומוסדות ישראליים וטקסניים, אך גם יסלול את הדרך לשיפור שיתוף ידע והזדמנויות נטוורקינג. על ידי עבודה משותפת, אנו שואפים לתמוך בצמיחת מגזר החלל בשני האזורים, תוך מינוף המומחיות הקולקטיבית שלנו לקידום חקר החלל ותעשיות קשורות". 

 

פרופ' דן בלומברג, יו"ר סוכנות החלל הישראלית וסגן נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב: "אנו מעריכים את ביקורה של משלחת החקיקה והפיתוח הכלכלי המוערכת של טקסס לנגב ולאוניברסיטת בן-גוריון בזמנים מאתגרים אלו. הקשרים שלכם עם הסטודנטים שלנו והעניין שלכם בפיתוח מערכות אקולוגיות באבטחת סייבר, רובוטיקה, ובמיוחד במדעי החלל והנדסת החלל, הם בעלי משמעות עמוקה עבורנו. אנו מתכבדים לחתום על מזכר ההבנות בין איגוד טקסס לעסקים לבין סוכנות החלל הישראלית בבאר-שבע, מרכז היי-טק מתפתח.  בטוחני כי שיתוף הפעולה בין טקסס לישראל ישפיע באופן משמעותי על לימודי אקלים גלובליים, טכנולוגיות מדבר ומדעי החלל והטכנולוגיות".

 

גלן המר, מנכ"ל התאחדות העסקים של טקסס: "אנו מודים על הכנסת האורחים שהוענקה לנו במהלך ביקורנו בנגב ובאוניברסיטת בן-גוריון בשבוע שעבר. טקסס עומדת לצד ישראל, והסכם זה מהווה עדות למחויבות המשותפת שלנו לקידום טכנולוגיית החלל והמחקר. על ידי חבירה לסוכנות החלל הישראלית, אנו לא רק משפרים את היכולות הטכנולוגיות שלנו אלא גם יוצרים הזדמנויות חדשות לעסקים בטקסס לשגשוג במגזר החלל המתפתח במהירות."

 

מאסי ויאריאל, יו"ר התאחדות העסקים של טקסס: "אנו שמחים להיכנס לשותפות היסטורית זו עם סוכנות החלל הישראלית. מזכר הבנות זה מסמל צעד נועז קדימה בקידום החדשנות ושיתוף הפעולה בין טקסס וישראל, ומחזק את עמדות ההנהגה שלנו בתעשיית החלל הגלובלית. אנו גם מביעים את תודתנו העמוקה על קבלת הפנים החמה במהלך ביקורנו ומביעים תמיכה בלתי מעורערת בישראל בתקופות מאתגרות אלו."