חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

אירועי מטר הפרסאידים 2024

סוכנות החלל בשיתוף רט"ג ומצפי כוכבים: תצפיות לכל המשפחה מרמת הגולן ועד אילת

21.07.2024

מדי שנה בחודש אוגוסט מתקבצים המונים כדי לצפות בתופעת טבע לילית ומדהימה "רואים כוכבים- מטר המטאורים" (פרסאידים) בה נצפים מטאורים רבים מנקודה אחת בשמי הלילה. השנה המטר מגיע לשיאו באמצע אוגוסט ב-9-13.8.

 

אבל מטר הפרסאידים מספק גם הזדמנות לצפות בגרמי שמיים נוספים. אז אם אתם רוצים להכיר את נוגה ושבתאי מקרוב, להבין מהי ערפילית? מהו המרחק האדיר של שנת אור? ולתהות, כמה חלב יש בשביל החלב? אתם מוזמנים להתאהב בטבע מחדש, לשכב על הגב ברגיעה ולחזות באחד המופעים היפים ביותר של הטבע עם שלל פעילויות חווייתיות ולימודיות במיוחד, שסוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, רשות הטבע והגנים ומצפי הכוכבים ברחבי הארץ הכינו עבורכם. באירועים השונים מחכות לכם תצפיות במטאורים ובגרמי שמיים בהדרכת אנשי מקצוע שונים ואמצעים ייעודיים שיאפשרו להם להסתכל על הכוכבים הנופלים דרך עדשת טלסקופים גדולים ומקצועיים.

 

הפעילויות מתקיימות בכל רחבי הארץ ובתאריכים שונים ומגוונים, כך שכל אחת ואחד יוכלו לבחור את הפעילות המתאימה לו. אירועים מרכזיים יתקיימו בגן הלאומי כוכב הירדן, חאן בארות, גם לאומי תל ערד, גן לאומי ממשית וכן במצפי הכוכבים טייבה, מרכז החלל פלנתניה, פארק קרסו למדע, מועצה אזורית הערבה התיכונה, מרכז החלל ירכא, מצפה מעלה אדומים, ומצפה כנרת. 

 

הירשמו מראש לאירוע מתוך מגוון תצפיות ברחבי הארץ>>

 

רוצים לצאת אל הטבע בלילות המטר ולצפות באופן עצמאי ושקט מבלי להירשם לאף אירוע? אפשרי בהחלט: הכנו עבורכם מדריך איך לתכנן לעצמכם תצפית עצמאית במטר הפרסאידים. בנוסף, רשות הטבע והגנים פרסמה עבורכם מפה מסודרת המרכזת את נקודות התצפית וחניוני הלילה בהן ניתן לחזות במאורע, זאת על מנת לאפשר צפייה בטוחה ומהנה למבקרים ולצמצם את הפגיעה בטבע. לצפייה במפה

 

מטר הפרסאידים, מתרחש כתוצאה ממפגש כדור הארץ עם השובל של כוכב השביט סוויפט-טאטל, הוא נחשב כמטר גדול במיוחד שבו ניתן לראות מטאורים רבים בלי שימוש באמצעי ראייה. בשיא המטר, קצב המטאורים הנראים מגיע ל-80 עד 100 מטאורים בשעה. על מנת שתוכלו להנות מהחוויה ריכזנו עבורכם את כל האירועים אליהם תוכלו להצטרף ולהפוך את החוויה לחגיגה של ממש, אנו ממליצים לעקוב אחר מצב העננות והחושך קרוב למועד המטר.