חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

תצוגת שיא ישראלית בכנס החלל הגדול בעולם שנפתח הבוקר במילאנו

14.10.2024
הביתן הישראלי ב-IAC 2024 במילנו. קרדיט צילום: ליאן ר.ס
הביתן הישראלי ב-IAC 2024 במילנו. קרדיט צילום: ליאן ר.ס

לראשונה - פורום החלל הישראלי בהובלת רקיע, סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות המדע והטכנולוגיה ומכון היצוא, יוביל ביתן לאומי שיציג את פעילות תעשיית החלל הישראלית לצד יצירות אומנות, בהשתתפות חברות מובילות במשק הישראלי ולצד עשרות מיזמים ישראליים פורצי דרך.

 

קונגרס האסטרונאוטיקה הבינלאומי ה-75 (IAC 2024) נפתח הבוקר (ב') במילאנו, איטליה בהשתתפות מעל 10,000 מומחים מהתעשייה, המחקר והמוסדות השונים מכל רחבי העולם שיצפו בחידושים ובפיתוחים החדשים ביותר בתחום החלל העולמי. 

 

בכנס המהווה במה בינלאומית מרכזית לשיח על תעשיית החלל, ויצירת שיתופי פעולה חדשים, יוקם לראשונה ביתן ישראלי בגודל 104 מטרים כמיזם משותף של פורום החלל הישראלי בהובלת רקיע, ובשיתוף סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה ומכון היצוא. 

 

יודגש כי השתתפות ישראל ב- IAC היא חלק מתהליך שילובה בתעשיית החלל העולמית, בדרך לקידום שיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות חדשות כמו גם מיצוב פורום החלל הישראלי בתעשיית החלל הבינלאומית.    

 

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה גילה גמליאל אמרה כי "תעשיית החלל הישראלית היא סמל למצוינות מדעית וטכנולוגית, ויש בכוחה להוביל פתרונות חדשניים לאתגריים גלובליים. ההשקעה בפיתוח תעשיית חלל היא לא רק השקעה בעתידנו הביטחוני, אלא גם במנוע כלכלי משמעותי שיכול להוביל לצמיחה כלכלית וחברתית של המשק כולו. בביתן הישראלי ניתן להתרשם ממיטב ההישגים, החדשנות והיצירתיות הישראלית בתחום החלל, יחד, נמשיך לשאוף לגבהים חדשים, לפרוץ גבולות חדשים, ולבסס את תעשייה התורמת לחוסנה הביטחוני והכלכלי של המדינה".

 

במשלחת הישראלית נציגי פורום החלל הישראלי ובהם מנכ"ל משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה גדי אריאלי, יו"ר סוכנות החלל הישראלית פרו' דן בלומברג, מנהל סוכנות החלל - תא"ל במיל אורי אורון , צוות רקיע והאסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה.

 

Image
הביתן הישראלי ב-IAC 2024. קרדיט צילום: ליאן ר.ס
הביתן הישראלי ב-IAC 2024. קרדיט צילום: ליאן ר.ס

 

הביתן הישראלי- ממתחם עסקי ועד אמנות

הפורום שהוקם בחודש ינואר 2024, מורכב מחברות חלל, סטארטאפים, יזמים ומשקיעים בתחום החלל, שם לו כמטרה לעצב אקוסיסטם דינמי ויציב לתעשיית החלל הישראלית ולהבטיח צמיחה בת קיימא וארוכת טווח בכלכלת החלל החדש (NewSpace), העשויה לתרום להתקדמות כלכלית וחברתית משמעותית. 

 

הביתן הישראלי של פורום החלל הישראלי הינו מיזם משותף של רקיע, סוכנות החלל הישראלית ומכון היצוא והוא כולל כמה מתחמים: מתחם חברות וB2B- שיכיל עמדות ומקומות לפגישות עסקיות עבור החברות המציגות. בין החברות: חברת NSLComm, חברת Sim.Space וחברת brain.space.



במתחם סוכנות החלל מוצגים פרויקטים בעלי רכיב של מימון ממשלתי על ידי סוכנות החלל והמשרד ופרויקטים חינוכיים. בנוסף, במתחם אמנות ייחודי מסוגו מוצגות גם עבודות נבחרות של אמנים ואמניות ישראליים, לצד גלריה הממחישה את הקשר הבלתי רגיל בין אמנות וחלל.

 

הביתן מהווה מרכז דינמי של חדשנות ויצירתיות ומוצגים בו פרויקטים של סוכנות החלל הישראלית ותצוגה של מעל ל-20 חברות , ביניהן חברות מובילות במשק הישראלי כמו אלביט ורפאל כמו גם חברות  טכנולוגיות ייחודיות שיקבלו במה בינלאומית להציג בגאווה את תעשיית החלל בישראל. 

 

Image
המשלחת הישראלית בביתן הישראלי ב-IAC במילנו. קרדיט צילום: ליאן ר.ס
המשלחת הישראלית בביתן הישראלי ב-IAC במילנו. קרדיט צילום: ליאן ר.ס

"מנוע צמיחה לכלכלת ישראל"

בנוסף לכל האירועים השוטפים, הביתן הישראלי יארח במהלך הכנס משלחות בינלאומיות של סוכנויות חלל וחברות חלל בינלאומיות גדולות כגון: אקסיוםVAST, Voyager, Space Foundation וסוכנויות חלל כמו אזרביג'אן, לוקסמבורג ודרום קוריאה. כחלק מההשתתפות בביתן, רקיע, יחד עם מכון הייצוא מסייעים לחברות החלל המשתתפות ליצור חיבורים עסקיים פוטנציאלים.

 

תעשיית החלל הישראלית ידועה בחדשנותה ובתרומתה המשמעותית למגוון תחומים והיא כוללת חברות רבות המפתחות טכנולוגיות מתקדמות, כמו לוויינים קטנים וחכמים, מערכות תקשורת מתקדמות, וטכנולוגיות מזעור רכיבים ותת-מערכות לחלל. חלק ניכר מהפיתוחים בתעשיית החלל הישראלית מיועדים לביטחון לאומי, כולל מערכות לווייניות למעקב ותקשורת.

 

היום (ב') נחנך הביתן הישראלי בטקס קצר בנוכחות חברי המשלחת הישראלית ואורחים. הביתן המשותף מהווה ציון דרך משמעותי עבור סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה המשתתפת בכנס מזה שנים, ואף אירחה את הכנס העולמי בהצלחה רבה בישראל בשנת 2015 . 

 

מנהל סוכנות החלל הישראלית, אורי אורון, ציין כי "הביתן השנה בתערוכת ה-IAC, גדול ואיכותי מאי פעם. מדגיש הן את החיבור הקיים באקו-סיסטם הישראלי, והן את הפוטנציאל למימוש תחום החלל כמנוע צמיחה לכלכלת ולחברת ישראל". 

 

האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה הוסיף כי "פורום החלל הישראלי, שהקמנו בינואר האחרון, מציין היום אבן דרך משמעותית. הביתן הישראלי מאחד את הקהילה שלנו ומספק הזדמנות יוצאת דופן לתעשיית החלל הישראלית להציג את פעילותה המרשימה בכנס. הנוכחות הישראלית חשובה ביותר בימים אלה, שכן היא משמיעה קול של שיתוף פעולה, יזמות ושלום. הביתן מאפשר לחיבורים להירקם ולהתחזק, חיבורים אסטרטגיים בין חברות ישראליות לשותפים בינלאומיים, ולתחום החלל בישראל לפרוח על כל צבעיו, כמו גם אמנות חלל מהשורה הראשונה".