חינוך לחלל
arrow-left
תוכניות חינוך

רשת השותפים של סוכנות החלל הישראלית

ארגונים המעוניינים להנגיש ולהפיץ תוכן חינוכי בתחום החלל יכולים לקבל מאיתנו סיוע וחומרים

lesson Image
הרצאת חלל. אילוסטרציה: NASA/Ames/JPL-Caltech

רשת השותפים של סוכנות החלל הישראלית (ISAP) הוקמה במטרה לאגד ארגונים אשר תחום החינוך לחלל קרוב לליבם, ולאפשר להם גישה למידע מקצועי-חינוכי, בתחומי החלל ולהוות מכפיל כח בהעלאת המודעות לתחום.  

 

אם אתם ארגון המעוניין לעסוק בהפצת תכנים חינוכיים בתחומי החלל פנו אלינו ותוכלו להיות שותפי רשת. איך זה יסייע לכם להנגיש את תחום החלל? במגוון היבטים, כגון:

  • רוצים להפיק אירוע חלל? אנחנו נספק לכם ידע וחומרים. שותפי הרשת יהיו הראשונים לקבל חדשות, מידע ותוכן בעולם החלל. בנוסף שותפי הרשת יקבלו תוכן דיגטלי מוכן עבור 3 אירועים גדולים בתחום החלל במהלך השנה. התוכן יכלול את כל מה שנדרש על מנת להפיק אירוע חינוכי, בכל סדר גודל, לרבות חומרי הדפסה, הפעלות, ידע דיגטלי ועוד.
  • רוצים הד משמעותי לפרסום פעילותכם? אנחנו נפרסם פעילויות חינוכיות של שותפי הרשת, אשר מבוססים על התכנים של סוכנות החלל הישראלית וניתן גם הד לשיתוף הפעולה בינינו (בכפוף לאישור ועדת חסויות). 


שימו לב: ארגונים אשר לוקחים חלק ברשת השותפים מתחייבים לא לעשות שימוש בתוכן למטרות מסחריות, להשתתף לפחות בוובינר מקוון אחד בשנה של הרשת וליזום פעילות חינוכית אחת בשנה בתחום החלל.

 

פרטי קשר וחומרים נוספים:

יצירת קשר: הרשת מנוהלת על ידי סוכנות החלל הישראלית באמצעות מידן פלג. למידע נוסף מלאו טופס זה או פנו אלינו במייל: isa-p@mail.gov.il (ציינו את שם הארגון, מספר מזהה, שם איש הקשר, טלפון נייד ומייל להתקשרות)

עמוד הפייסבוק של רשת השותפים. רוצים שנשים עליכם זרקור בעמוד שלנו? מלאו את הטופס הבא

פריצת גבולות: זוכי תחרות הצילום של רשת השותפים

במהלך שבוע לילות יורי וחגיגות 65 שנה לטיסתו ההיסטורית של יורי גגארין, האדם הראשון בחלל, ארגנו שותפי הרשת של סוכנות החלל הישראלית (ISAP) תחרות צילום "פריצת גבולות" במגוון מקומות בארץ. 

 

בהשראת גגארין, החלוץ שהוביל פריצת דרך היסטורית, והחללית בראשית, שהפכה לסמל פריצת דרך ישראלית ובינלאומית, התחרות הזמינה את משתתפי התחרות ללכוד את מהות "פריצת הגבולות" מנקודת מבטם. התגובות היו הציגו פרשנויות יצירתיות ומעוררות השראה לנושא.

 

התמונות הזוכות, יוצגו במרכז הפלנתניה במהלך חודש אוגוסט 2024. 
 

אנו שמחים לשתף את הזוכים במקומות הראשונים:

 

"תמא 39" – נועם לוי

החתול של נועם לוי פורץ את גבולות הקופסא שנתנו לו ומעצב מחדש את הבית

 

Image
תמא 39. קרדיט: נועם לוי
"תמא 39". קרדיט: נועם לוי


"מול הים" – עומר כהן

קונכייה אמיצה בחוף שיקמונה בחיפה 

 

Image
"מול הים". קרדיט: עומר כהן
"מול הים". קרדיט: עומר כהן

 


"השמיים אינם הגבול" – יפית כחלון

יפית כחלון מזנקת אל השמיים ומנסה לפרוץ את גבולות כח הכבידה

 

Image
"השמיים אינם הגבול" – יפית כחלון
"השמיים אינם הגבול". קרדיט: יפית כחלון

 


"פורצים מהסלע" – ליאת אבידן

צמח שפורץ את מגבלת הקרקע וצומח ממש מהאבן.

 

Image
"פורצים מהסלע". קרדיט: ליאת אבידן
"פורצים מהסלע". קרדיט: ליאת אבידן

 

 

"מסתכן בשטח העיר" – גל פישלר

גל פישלר הצליח "לתפוס" גמל שלמה אחד שפרץ את גבולות הצמחייה והטבע ויצא לסיבוב בעיר הגדולה.
 

Image
"מסתכן בשטח העיר". קרדיט: גל פישלר
"מסתכן בשטח העיר". קרדיט: גל פישלר

 

הובילו את התחרות: ענבל ישראל לגדל ילדים סקרנים | בית רותר -מרכז טכנולוגי חולון
 

קיטים מיוחדים לחברים ברשת השותפים

סוכנות החלל הישראלית מקיימת מספר אירועי שיא במהלך השנה. מטרת האירועים היא להנגיש לקהל הרחב בכלל ולתלמידים ומחנכים בפרט את תחום החלל בהיבטים שונים. מידי אירוע רשת השותפים תקבל ישירות למייל קיט מיוחד שהכנו עבורכם, עם מגוון תכנים: סרטונים, תערוכות וירטואליות, תחרויות ועוד מגוון הפתעות. 

 

להלן האירועים המתוכננים (העמוד יתעדכן במהלך השנה):

  1. בחודש אפריל, בשבוע של ה-11/4, אנו מציינים את אירועי "לילות יורי עד בראשית". ליל יורי נחגג בכל העולם כמחווה ליורי גגארין, האדם הראשון בהיסטוריה שהגיע לחלל ב-12 באפריל 1961. בסמוך לתאריך זה ב-2019, הגיעה לירח החללית הישראלית בראשית. השנה (2024), לאור המצב הבטחוני בו שוררת המדינה מגוון האירועים יהיה מצומצם. רשת השותפים תקבל קיט חדש שכולו מוקדש לעולם הוירטואלי. הקיט יכלול סרטונים קצרים מיוחדים, תערוכות וירטואליות, תחרויות נושאות פרסים (כתיבה / ציור / צילום) ועוד מגוון הפתעות.
  2. מטר הפרסאידים מגיע אלינו כבכל שנה במהלך חודש אוגוסט. הקיט הייעודי שיפורסם עד ה-20/7 יכלול מגוון תכנים לצורך הקמת אירועים מגוונים לפי רצונכם.